5 juli 2012

In de Keuken met Tara: Pasta met rode saus


Omdat ik zo van koken houd deel ik graag recepten met anderen, vandaag in de eerste editie van In de Keuken met Tara, Pasta met rode saus. Je kunt ingrediƫnten op smaak toevoegen of je kunt ook dingen eruit halen die jou niet lekker lijken. Niks hoeft precies zoals aangegeven staat! Kijk je mee hoe ik de Pasta met rode saus maak?



Benodigdheden voor 3-4 personen:
300 g pasta naar keuze
4 tros tomaten (lekker groot)
1/2 pot tomatensaus
2 eieren
100 g kalkoenreepjes
2 tenen knoflook
2 rode uien
halve paprika
8 champignons
halve mozzarella(optioneel)
peper, zout
water, olijfolie


Stap 1) Je was als eerst je handen, daarna doe je water(met een snufje zout) in een pan en zet dit op het vuur. Als dit kookt voeg je de pasta toe, op ieder pak pasta staat aangegeven hoe lang je dit moet koken houd deze tijd ook aan. Mijn pasta moet 13 minuten koken, ik zet de kookwekker op 13 minuten.


Stap 2) Als het water op staat dan begin je met snijden. De tomaten ontpit je en snijd je in blokjes (pitjes worden verwijdert anders krijg je een hele waterige saus), de halve paprika word gesneden, de champignons en ook de 2 uien snijd je in blokjes. Snijd ook alvast 1 teen knoflook in kleine stukjes (je kunt ook een knoflookpers gebruiken). Onder het snijden door wel even de paste af en toe door blijven roeren, anders gaan ze aan elkaar plakken of aan de pan.


Stap 3) Zet een andere pan op het vuur en voeg hier de gesneden/geperste knoflook en olijfolie aan toe, even op laten warmen (30 seconden) en dan voeg je de tomaten, paprika, champignons en gesneden ui toe. Laat dit even bakken, af en toe roer je erdoor heen.


Stap 4) Voeg nu de tomatensaus en kalkoen reepjes toe, ook kun je het nu op smaak gaan maken met peper en zout. Laat dit ook weer even bakken en roer af en toe.


Stap 5) Nu voeg je de 2 eieren toe en zet de pan op middelhoog vuur met de deksel erop. 



Stap 6) Ondertussen is je pasta wel gaar, dus nu kun je ze afgieten(doe dit als de tijd die ze moesten koken verstreken is). Wat ik nu ga doen is optioneel, je kunt de pasta zo opdienen of je kunt ze net zoals ik nog even koken. Als je de pasta hebt afgegoten dan snijd/pers je snel een teen knoflook en doet dit samen met een scheut olijfolie in de pan waar de pasta net in gekookt heeft(wel zonder water!). Dit laat je even warm worden, en dan voeg je de paste eraan toe. Goed blijven roeren anders plakt de pasta een de pan vast. Na een halve minuut heeft het de knoflook en olie goed opgenomen en kun je het op gaan dienen. Je saus is nu ongeveer ook klaar.


Ik dien de pasta op in een diep bord, eerst schep ik er een lekkere hoeveelheid pasta in en dan de saus eroverheen. Ook voeg ik nog een paar stukken mozzarella toe, omdat het er mooi uitziet en omdat het lekker smaakt! Nu kun je genieten van je zelfgemaakte Pasta met rode saus! 


Ik hoop dat het jullie lekker zal smaken als jullie dit thuis uit gaan proberen, ik heb er in ieder geval erg van genoten!

1 opmerking:

  1. Mmmm dat ziet er lekker uit. Je kan vast heel goed koken *jaloers*

    BeantwoordenVerwijderen